Jak biegać, aby zrzucić nadmiar kilogramów?

Bieganie może być również doskonałym sposobem na schudnięcie. Jest proste, a także tanie i bardzo skuteczne w zrzucaniu nadmiaru kilogramów. O czym warto pamiętać wtedy, gdy chcemy schudnąć dzięki bieganiu?

Podczas biegania w ruch zaangażowanych jest kilkaset różnych mięśni. To właśnie wtedy dochodzi do zwiększonego zapotrzebowania energetycznego. Energię organizm czerpie wówczas z tkanki tłuszczowej. Pracują wtedy także newralgiczne mięśnie, w tym w rejonie bioder, brzucha, pośladków oraz ud, czyli tych miejsc, gdzie najczęściej lokuje się tłuszcz. Wobec tego dzięki bieganiu można uzyskać bardzo dobre efekty nawet przy dużej otyłości.

Kiedy i jak biegać?

Najlepiej od zaraz, jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań! Warto jednak pamiętać o tym, aby nie wpaść w pułapkę, w którą wpada wiele początkujących osób, czyli nie zaczynać zbyt intensywnie. Najlepiej na początku postawić przed sobą łatwe w osiągnięciu cele, aby szybko się nie zniechęcić.

O której porze trenować? Zasadniczo, osoby chcące rozpocząć treningi w celu zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej mogą ćwiczyć zarówno rano, jak i wieczorem. Liczą się przede wszystkim chęci, dlatego termin nie jest bardzo ważny.

Liczy się jednak systematyczność. Najlepiej biegać przynajmniej trzy razy w tygodniu, chociaż na początek wcale nie muszą być to bardzo duże odległości.

Warto zainwestować w dobre buty

Osoby zainteresowane bieganiem powinny pamiętać także o tym, jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, w szczególności obuwie. Zakup właściwych butów pozwoli nie tylko na uzyskanie większego komfortu dla stóp, ale również zmniejszy ryzyko kontuzji.